BVC

Ååh vilken härlig start på praktiken, var alltså på barnavårdcentralen idag.
Träffade allt från nyfödda små bebisar till 5½-åringar, och deras föräldrar också så klart ;)
Fick vara med på lite allt möjligt idag men mycket kontroller över hur barnen utvecklar sig.
Språkmässigt, kroppsmässigt (så de följer sina kurvor) och socialt m.m.
Var även en sväng på öppna förskolan som ligger precis intill där barnsjuksköterskan
jag gick med skulle "visa upp sig" och prata lite med mammorna.
Lekte och sjöng med en grupp 7-månaders :) åååh så mys <3
Massa mer hände såklart på de åtta timmarna jag var där och jag är riktigt nöjd med dagen.

I morgon blir det som sagt vårdcentralen som ligger tillsammans i ett hus med BVC
så är på samma ställe fast med en annan sköterska (distriktssköterska)
och det är hon som är min handledare och som jag ska följa den mesta delen av tiden.
Träffade inte henne idag för hon var bortrest men i morgon ses vi.
Då hoppas jag vi hinner ha ett planeringssamtal där vi går i genom målen
och pratar om hur vi ska lägga upp dessa fyra veckor :)

Men nu är det skönt att vara hemma i alla fall,
är fortfarande dålig med rinnande & täppt näsa om vartannat och halsont.
Känns ganska irriterat i luftvägarna så någon dans blir det nog inte tal om i morgon, tyvärr.
Funderar på att ändå gå dit och kolla på så att jag inte missar för mycket koreografi.
Men men, får se hur jag känner i morgon :)
Tur att jag inte är allt för allmänpåverkad med trötthet och så, då hade jag aldrig orkat med praktiken.
Känns dock inte så bra att vara kring de nyfödda om jag nu smittar =/ hm..

Nu ska jag se om vi eventuellt kan få lite packat här inför flytten om tre veckor.
Måste även göra lite lunchlådor, så nu får jag sätta igång ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0