Halvdag

Halvdag på praktiken idag, efter lunch skulle personalen åka iväg på utbildningsdagar
så de blir borta i morgon också så då ska jag vara hemma och jobba med en studieuppgift
som har med praktiken att göra. Ska även tvätta och jobba 15-22, eller va det 13? Hm, måste kolla.

Efter praktiken åkte jag raka vägen till Kungsbacka och träffade fina Elin och Amanda.
Vi hade bestämt att bjuda Elin på lite fika då hon fyllde år igår :) Nu är vi 21 alla tre ;)
Vi satt och tjöta några timmar, skönt. Men nu är jag hemma igen.
Suttit och läst lite på reumatiker förbundets sida på facebook.
Följer en tjej som bloggar där, Malin, hon var förövrigt med i Kontaktannonsen på tv 3
här om dagen (veckan, vem vet, tiden springer ju iväg)
Tycker om att läsa om hur andra med liknande diagnoser som jag mår
och det känns skönt att veta att de har klarat av att skaffa barn, hus och man haha.
Men att man kan leva ett normalt liv ändå (för det mesta, finns såklart "extrem"fall)
Håller tummarna att allt det där kan gå bra även för mig :)
Hoppas även att jag ska kunna jobba, helst heltid utan att känna mig totalt förstörd i kroppen.
Men det kan bara framtiden utvisa och ingen idé att spekulera i det.

När vi ändå är inne på sjukdomar så kan jag säga att jag tycker min mage är bra
sedan jag började med tabletterna för typ fem veckor sedan.
Ska på återbesök hos reumatologen i oktober och mage-tarm i november.
Hoppas på bra besked, att behandlingarna funkar bra.
Hoppas även att järn och blodvärdena gått upp och att sänkan gått ner.
Och framför allt att inte lever/njurar blivit påverkade pga medicineringen så att jag får fortsätta.

Men men, nog snackat om sånt nu.
Skiter i middag ikväll, blev stor lunch och sen mycket fika på det haha.
Rullar nog fram nu ;) Så blir bara slapparhäng framför tv:n med mina hjärtan <3
Ladda för att gå upp halv 8 och tvätta i morgon på min "lediga" dag ;P haha.
Puss på er <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0