Pajad mobil, skivstång & seminarie

Precis som rubriken lyder har gårdagen och dagen bestått av pajad mobil, skivstångspass och seminarie.
Igår eftermiddag tappade jag min mobil i golvet som mångas gånger förr haha,
men denna gången var det droppen för den då displayen blev kass.
Kunde alltså inte se någonting på skärmen, värdelöst. Glaset gick inte sönder bara insidan så att säga.
Lagom glad vart jag då. Man har ju blivit så sjukt beroende av sin telefon och jag skulle köra
direkt till träningen efter att detta hände och bara en sån sak som att köra bil blev plötsligt läskigt,
tänk om det händer något då kan jag inte ringa efter hjälp osv.
Men men, iväg på skivpass i alla fall. Sjukt jobbigt men jag gillade det!
Kommer absolut gå igen och lägga på mer vikter, benen och rumpan bränner lite idag
men armarna och axlarna önskar jag att jag kände mer från. Det får bli nästa gång!

Idag innan skolan åkte jag till en butik som jag sett lagade IPhones till bra priser.
Tydligen sitter displayen och glaset hoplimmade på Iphones så om en av dem går sönder
byts liksom båda varesig man vill eller inte. Lämnade in den innan skolan
och hämtade upp den efter seminariet som varade några timmar.
Fick den tillbaka, 699kr kostade det vilket jag tycker är helt överkomligt och den var som ny!
Underbart, ska försöka vara mer rädd om telefonen nu.
Men är faktiskt ganska imponerad över mig själv att jag klarade av att ha den i 1½ år innan
den gick sönder ;) Det trodde mina föräldrar aldrig, haha, jag som alltid lyckas paja allt hahaha.

Men men, nu är den hel och jag är glad igen ;) haha.
Seminariet i skolan gick bra, vi skulle spela in en liten film på ett pedagogiskt samtal.
Min grupp valde att ha ett samtal mellan en "sjuksköterska" och en "patient" (jag)
där samtalet skulle handla om rökning och ha ett behaviouristiskt perspektiv.
Ganska kul och givande seminarie, men jag är inte mycket för teater ;) haha

Nu har jag kommit hem, mamma och pappa kommer hit på middag sen lite spontant.
Det var inget vi planerade men min snälla pappa har gjort en sak till mig som han ska lämna
så då tänkte jag att de lika gärna kan äta här, de lär ju vara ashungriga vid sjutiden
när de vart på jobbet hela dagen.
Men innan dess ska jag sätta mig med lite plugg, har två studieuppgifter och ett seminarie
kvar innan denna kursen är slut om cirka två veckor.

Känns skönt att ha varit iväg till skolan idag och satt mig in i lite plugg,
har ju bara vart hemma och degat de senaste veckorna känns det som.
Har ju visserligen gjort en del studieuppgifter hemifrån men inte så mycket haha.
Mina dagar har mest bestått av tvtittande och träning haha.
I morgon är det "ledigt" igen ;)
Nä, nu blev det skitlångt inlägg här, så nu sätter jag igång med "Den dolda läroplanen" istället ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0