Valborg & Magont

Valborgsmässoafton idag och skola hela dagen.
Kvällen skulle jag egentligen spendera hos två kompisar som ska ha hemmafest,
men både Marcus och jag är lite dåliga. Marcus har typ magkatarr eller magsår,
han jobbar ju mer eller mindre jämt och äter skitdåligt och nu har han haft ont
högt upp i magen i över en vecka.
Jag själv började få ont i magen igår, den känns spänd liksom och gasig.
Missade att ta mina magtabletter här om dagen och misstänker att det var det som ställde till det.
Blir alltså ingen dans idag heller för min del. Jag och sambon får krypa ner i soffan och vila i stället.
Skönt med röd dag i morgon :)
Nu håller jag tummarna för att magen stabiliserar sig för att sedan bli normal igen
och att jag inte triggat igång ett ordentligt skov.

Annars så har det varit en lärorik dag. Har haft tre föreläsningar som handlar om:
- Att förhindra procedursmärta hos barn (alltså smärta vid provtagning, undersökningar, behandlingar osv.)
- Komplexitet i samband med palliativ och transkulturell vård
- Komplexa omvårdnadssituationer vid operation

Verkar vara en riktig kanonkurs detta! Intressanta ämnen och duktiga och inspirerande föreläsare!
Sjukt nöjd tjej här ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0