Augustiångest

Första augusti är här och det med en suck. Jag vill bara att sommaren ska börja om! Känns som att jag missat allt! Visst det ska bli skitskönt med två veckor semester sista halvan av augusti men samtidigt innebär det att sommarjobbet slutar = pengarna slutar rulla in + att jag älskar mitt jobb. Samt innebär det också att skolan snart börjar = ångest inför c-uppsatsen då jag inte vet vad jag ska skriva om ännu (panik) och NKSE proven (praktiskt och teoretiskt prov som du måste klara för att få sjuksköterskelegitimationen). Inte bara det, att börja skolan betyder också att det bara är 4,5 månader tills jag ska vara färdig sköterska och stå på egna ben, med fullt ansvar och ta egna beslut. Fy fan. Det känns självklart kul men mest bara läskigt och skrämmande.

Som ni hör har jag lite ångest att sommaren ska ta slut. Men jag är säker på att allt kommer gå bra. Jag vet att jag kommer bli en bra sjuksköterska, inte för att jag är bäst på allt som gäller omvårdnad och medicin, utan just för att jag har insikt och förståelse för att man kan inte kunna allt från början och att jag därför är extra noggrann och dubbelkollar allt för att jag inte vill att något ska bli fel. Jag känner ett ansvar. Och det tror jag är mycket positivt. Men det gör mig inte mindre orolig ;) haha.

God natt på er <3 i morgon är min enda lediga dag denna veckan. Tvätt (och förhoppningsvis lite sol) står på schemat :)



Kommentarer
Caroline

Vilken fin blogg du har! Och inte ska du ha ångest för att sommaren snart är slut, då kommer det en underbart mysig höst ju! Du får ta och boka en sista minuten resa! =D

Åh vad härligt det låter att älska sitt jobb, vad har du pysslat med för nått i sommar? Jag hatade mitt sommarjobb :P Men, pengar är pengar. Ha en fin dag!

2013-08-02 @ 11:55:57
URL: http://solstrands.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0