Semester!

Hemma från sista passet på sommarjobbet. Kan inte förstå att dessa nio veckor redan är över! Det har gått alldeles för snabbt, kan inte säga det nog många gånger. Kan tiden bara sakta ner lite, jag hinner inte med!

Jag valde att vara med de mest sjuka patienterna idag, jag ville verkligen få ut max av sista dagen. De sjukaste är typ intensivvårdspatienter och svårt hjärt/lungsjuka, med dem har man mer att göra, ex mäta timdiures (hur mkt kiss som kommer per timme) och ta extra mycket kontroller (blodtryck, saturation, andningsfrekvens, puls osv) och massa mer beroende på vad patienten ligger inne för. Man lär sig något nytt varje dag och jag tycker det var ett jättebra val att jag valde att sommarjobba på just denna avdelningen. Gud va tråkigt det känns att sluta, jag vill jobba mer! Men samtidigt behöver jag lite semester för att ladda om inför sista terminen på sjuksköterskeprogrammet och självklart ska det bli skönt att vara ledig!

Innan dagpersonalen gick hem vid typ klockan tre samlades vi alla i personalrummet och jag fick jättefina blommor av kollegorna och cheferna. Blev alldeles rörd av alla kramar och fina ord. Jag hoppas verkligen att de tyckt lika bra om mig som jag tyckt om dem. De är så duktiga personalen på avdelning 238! Hade gärna jobbat där, hade dock inte vart fel om lönen var lite bättre och bemanningen något högre :) haha

Tack för denna sommaren!
Nu får vi se vad jag ska ta och hitta på fram tills dess att jag drar till Grekland om 10 dagar :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0