Halsen blöder

Okej, min hals blöder inte på riktigt, hoppas jag, men det känns så! Helvete vad ont det gör. Börjar tro att det är virusorsakad halsfluss, hoppas det går över snart. Jag har inte haft någon skola idag vilket var bra eftersom halsen blev sämre igår kväll och har varit lika ond idag. Men jag har fått mycket gjort här hemma i stället även om det vart lite jobbigare än vanligt. Men kände liksom att jag får passa på när jag är ledig och ändå inte känner mig så hängig. För jag är nästan lika pigg som vanligt. Så ja, jag har tagit hand om disk, tvätt, dammsugning, dammat och badat med ansiktsmask. Det såg ut som fan här hemma så det känns skönt att fått gjort lite. Var skönt att bada och ha ansiktsmask också, känner mig så äcklig när jag är sjuk haha. Noppade ögonbrynen med :)

Nu blir det soffan resten av kvällen. Skulle ha pluggat men känner att det blivit mycket för mig idag så måste ta det lugnt nu, vill ju bli frisk! Ringde förresten sjuksköterskan på reumatologen förut och jag får inte ta min spruta i morgon, som jag anade, den skjuts upp till nästa fredag så jag får helt enkelt byta till ojämna veckor. Det är viktigt att immunförsvaret inte är "upptaget" med att jobba med en rejäl förkyldning eller annan sjukdom då man ska ta sprutan.

Nu kommer förhoppningsvis Marcus hem snart och lagar lite mat. Han ville ha falukorv och ska han ha sånt äckligt då får faktiskt laga det själv haha. Och just nu är jag äter jag i princip bara glass och dricker te och vatten för att det är skönt för halsen :) haha

Så här gott låg Ronja bredvid mig i morse <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0