Kåvepenin, Konflikthantering & Mat

Då var denna dagen i princip över.
Morgonen började med ett samtal till vårdcentralen, fick bokat in ett läkarbesök.
Efter en och en halv veckas sjukdom med ingen avsevärd förbättring
så fick det vara nog. Gav det tid att läka ut av sig själv men kroppen orkade inte riktigt.
Läkaren sa att jag var mycket röd i halsen och att han trodde att det var något bakteriellt.
Fick antibiotika utskrivet just för att jag varit sjuk så länge och att jag tar immunsupprimerande läkemedel.
Annars ska man inte få antibiotika om man inte har stora besvär, alltså att man knappt kan svälja
eller har feber. Kroppen brukar ju fixa det själv. Min behövde dock lite hjälp på traven denna gång.
Tycker det att bra att man börjat vara försiktigare med utskrivning av antibiotika,
det fick man ju hur som helst förr och nu med på många ställen.
Inte konstigt att resistensutvecklingen är så kraftig. Och det är ju livsfarligt, vad gör vi när våra
antibiotikum inte hjälper länge? Då kommer folk dö i vanliga infektioner som de gjorde förr
innan antibiotika fanns. Man ser ju redan idag de som inte blir av med sina UVI:er pga resistens.
Nä, jag ska inte snacka mer om det, har för lite kunskap i ämnet.
Nu tar jag denna kuren i 10 dagar och hoppas allt går bra,
att jag blir frisk och inte får ett nytt skov med magen bara för detta.

Sen vart det skola 13-15, konflikthantering, riktigt roligt tycker jag!
Har en del själv att lära haha ;) Kul att läsa om olika stilar man tar till när man kommer i konflikt.
Det finns tre stycken: kamp, undvikande, samverkan, kompromiss & anpassning
Spännande ämne :) Tror alla behöver en kurs i konflikthantering,
inte bara när man läser en ledarskapskurs.

Efter skolan gick jag till jobbet och lämnade min timrapport för denna månaden
och sen handlade jag det som vi glömde när vi storhandlade i måndags.
Väl hemma gjorde jag flygande jacob, så gott.
Nu ska jag äta lite fruktsallad också, massa c-vitamin så jag blir frisk!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0