skola, veterinärbesök & träning

Fullt ös medvetslös, så har denna dagen varit.
Skola mellan 9-13, hade redovisning av en gruppuppgift.
Fort som satan hem, slängde i mig lunch på tio minuter och var sedan hos veterinären strax efter två.
Ronja kastrerades för 10 dagar sedan och i måndags började jag se en svullnad under operationssåret.
Igår och idag var den riktigt stor, kanske 5x3cm och står upp 1,5-2cm från resten av magen när hon
ligger på rygg. Som ett ägg på magen under huden ser det ut som.
Har kollat jättemycket på internet och pratat med djursjuksköterskor på Vettris och Blå stjärnan
men inte fått några "bra" svar. Svårt över telefon.
Det är inte rött, vätskande eller varmt och hon bajsar, kissar, äter och leker precis som vanligt,
så jätteallvarligt tänkte jag ju inte att det skulle vara.
Men orolig själ som man är ville jag inte chansa så bokade in ett akutbesök och veterinären tittade,
klämde och kände. Han trodde på en reaktion på tråden, precis som jag och sköterskorna tänkte.
Ronja fick åka hem med antiinflammatoriskt/smärtstillande läkemedel,
en gång dagligen i sju dagar. Tratten som skulle av idag egentligen får vara på över helgen.
Vi hoppas att detta går över av sig självt nu och inte ger några ytterligare komplikationer.
Blir så rädd att det ska hända henne något, det mest fantastiska jag har <3
Trodde aldrig att det gick att älska ett djur så här mycket, men det har jag sagt förr.

Vid fem var det dags för träning och jag kände mig lite lugnare efter att ha oroat mig
för missen sedan i måndags. Tog ut mig ganska rejält, fan va jag är klen ändå haha.
Svettas och blir anfådd och trött för något som pensionärer står och gör? haha
Känns inte så bra att man är mer otränad än dem haha.
Sjukt impad av många gamla på gymmet alltså, thumbs up!

Nu har vi kollat på Lyxfällan här hemma och hunnit både äta och duscha också.
Har även fått skriva ut två artiklar jag ska ha med till skolan i morgon,
Marcus har efter flera månader äntligen kopplat in vår skrivare haha.
Snart blir det sängen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0