Tröttheten kom ikapp

Föreläsning i morse 8-12, riktigt tung sådan. Kursen heter ju Palliativ vård,
så det är föreläsningar och litteratur om den sista tiden i livet och livet efter döden.
Riktigt bra föreläsare hade vi idag men usch så jobbigt det är att lyssna på
när hon berättar om möten med döende patienter och hon läste även ur en bok
som en kvinna skrev som dog av en svår sjukdom mitt i livet.
Jag satt och lipade från och till hela föreläsningen, blir så himla påverkad av
litteratur och filmer och sånt som handlar om döden, extra hemskt när unga dör.
Men när jag möter det själv, i verkligheten liksom, då måste man liksom bita ihop
och vara professionell, det är ett par tillfällen jag känt att tårarna varit på väg på jobbet
när det handlat om patienter som gått bort eller är väldigt nära att göra det,
men det går liksom att hålla emot på något sätt.
Usch, bra föreläsning, men den tog på krafterna.
Gick hem och la mig och sov i två och en halv timma, välbehövt.
Har varit igång som en duracellkanin de senaste dygnen och dessutom jobbar jag
med svårt hjärnskadade människor och mina föreläsningar och skolarbeten handlar om döden.
Inte särskilt upplyftande kanske. Behöver verkligen helg nu, har dock tenta i morgon
och hela söndagen går åt till att plugga. Längtar tills denna delkursen är slut, 11/1
Den är jätteintressant men sååå stressig!

Nu får jag återgå till matteplugget sen blir det middag och hopp i duschen för att sedan sova, igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0