Antibiotika it is

Ja det blev minsann antibiotika efter mycket om och men.
Var på vårdcentralen igår eftersom detta inte ville ge med sig.
Läkaren där var förvirrad och verkade inte riktigt veta vad det kunde vara.
Han tyckte inte det lät som bihåleinflammation eftersom jag inte är
täppt eller snorig och inte vart förkyld.
Men mitt CRP (infektionsblodprov) låg på 95 (ska ligga under 5 normalt)
vilket alltså var väldigt förhöjt, mer förhöjt än vad det är vid bihåleinflammation också.
Men han skrev ut kåvepenin som jag skulle ta efter att jag pratat med min reumatolog.
Läkarens oro var nämligen att jag fått någon biverkan av min immunförsvarsnedsättande medicin.
Fick tag i reumatologen först idag och han var också fundersam till varför jag hade så högt CRP.
Däremot kunde han inte komma på att det skulle vara någon biverkan till mitt läkemedel.
Han sa i alla fall åt mig att ta penicillinkuren och blev det inte bättre av det
och CRPt inte går ner något till på måndag ska jag höra av mig igen.
I morgon skulle läkaren ringa från vårdcentralen för att kolla med mig vad reumatologen
sa och även hur jag gjorde med antibiotikumet, då får jag även boka in en tid till på måndag
för ny blodprovtagning.

Men men, sagt och gjort, vi hämtade ut antibiotikakuren och köpte även kortisonnäspray
ifall det nu är bihåleinflammation så är det ju lika bra att ta det också.
Mamma har varit här hela dagen :) Mysigt.
Nu ska jag vila upp mig så att jag kan komma tillbaka till jobbet i helgen!
Läkaren var helt förvånad att jag inte mådde sämre och hade kunnat jobba med
febern och det höga CRPt haha.
Håll tummar och tår för mig att jag blir bra nu och att det inte är något
allvarligare fel på mig än en rejäl bakteriell infektion!

 
 


Kommentarer
Christine

Jag håller alla fingrar och tår vi har här, håller alla katternas tår också att penicillinet tar bort "det sjuka" så du får må bra igen. Vill ju inget hellre för dig min älskade underbara unge.

2013-07-05 @ 10:17:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0