Röj

Hej på er denna soliga söndag!
Idag tog vi en riktigt go sovmorgon och klev upp strax före klockan slog tolv.
Vi åkte ganska direkt iväg på äventyr, haha inte riktigt. En tripp till djuraffären blev det.
Fick köpt ny kattmat och kattsand. Ville hitta ett bra märke på maten som skulle passa Ronja.
Har velat fram och tillbaka mellan massa olika mat nu och det gillar jag inte riktigt,
säkert inte Ronja heller. Idag kom vi hem med ett nytt foder som ska vara bra.
80% kött och 20% typ majs och såna saker, helt utan vete, det skulle tydligen vara bra.
Vi köpte 2kg för kattunge och 7,5kg för vuxen kastrerad katt, hon i affären tyckte vi kunde köra
ett tag på kattunge till innan vi börjar blanda ut för att sedan övergå i vuxensorten.

Hemma igen så satte vi igång med storstädning. Toaletten, både vår och Ronjas är skinande rena, hihi.
Överallt är det dammsuigit, dammat, våttorkat och putsat. Måste dock putsa fönstrerna snart,
man ser ju all skit när det är så fint väder ute haha.
Vid fyra gick jag ner till tvättstugan för jag hade velat få undan tvätten nu också
när vi ändå var i gång och visst var det ledigt! Så skönt, så nu tvättas det också :)
Räknar med att vara färdig vid sju och då ska vi göra pizza här hemma och mysa framför
tv och film :) Riktigt skön söndag!
När man väl städat är det verkligen guld värt, man kan koppla av på ett helt annat sätt
och liksom slappa i soffan resten av kvällen utan att tänka på att lägenheten ser ut som skit.

I morgon är jag ledig, ska plugga lite hemifrån men annars så tänkte jag forsätta att få ännu mer
i ordning här hemma. Ska slänga ut allt ur min garderob och göra fint där inne.
Nu ligger allt bara inslängt och huller om buller.
Behöver även tvätta köksluckorna.
Nä, nu ska jag inte skriva mer om det, skittråkig läsning ju XD haha
Men det blir liksom som en påminnelse till mig själv ;)


Kommentarer
Amanda

vad köpte du för mat?

2013-03-04 @ 10:02:50
URL: http://amandats.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0