Barnkirurgen

Hemkommen från dag 2 på barnkirurgen på Drottning Silvias barn- & ungdomssjukhus.
Det har blivit lite fel med placeringen så jag kommer vara på två avdelningar,
men det ser jag bara som poisitivt :) Jag får då se både stora och små barn.
Jag ska vara fem dagar hos de stora (där jag är nu), där är barnen 3-16 år.
De sista fem dagarna är jag på den andra avdelningen som alltså är för nyfödda upp till 3 år.

Än så länge känns det riktigt kul och verkar vara något jag gärna skulle jobba med som färdig sköterska.
Tyvärr är det ju på Östra sjukhuset vilket innebär en del restid för mig  så det är ju nackdelen då.
Går upp fem om morgnarna och jag är verkligen ingen morgonmänniska haha.

I morgon blir det dagpass igen och sen långhelg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0