Bebisar

I natt sov Amanda hos mig, Marcus har vart iväg på jobb i Säffle därför har jag haft sovsällskap :)
Men han kom lite oväntat hem redan i går kväll, men det gjorde ingenting, vi hade det mysigt ändå!
Tidigare på kvällen körde vi skivstångspass med Elin och sen hem och äta sen middag,
Lasagne blev det och sen massa snack, tv och te på balkongen :)

Idag var det kvällspraktik igen, första passet på bebisavdelningen :)
Jag har alltså spenderat kvällen med att hålla och mysa med massa små bebisar.
Alla vi hade hand om idag var neonatala och behöver operaras&har opererats
för olika missbildningar, alltså åkommor pga att de vart så tidiga.
En liten kille på endast ett par dagar var i min famn en hel halvtimme :)
Gud så mys <3 Men så hemskt att de små är så sjuka.
Jag hade en bra första dag på detta stället i alla fall :) Fyra pass kvar,
men dem tar vi nästa vecka! Sen är praktiken för denna kursen och terminen slut.

Kom hem vid tio och sedan dess har jag hunnit med mycket,
- rakat Marcus huvud, haha
- lagat och ätit mat
- organiserat upp lite kring en B-uppsats jag och min grupp ska börja skriva

I morgon skulle jag vart i skolan och träffat gruppen men vi bestämde oss för att plugga
hemma på egen hand istället, behöver läsa igenom lite artiklar och sammanställa dem
om de är något att ha och sen även sammanfatta lite litteratur till bakgrunden från två böcker.
De andra tjejerna gör samma saker fast med andra artiklar och andra böcker :)
Det ska nog bli bra detta, även om det är lite stressande att vi har så otroligt lite tid att göra detta på.
Men vi ska fixa det! Efter detta är ju faktiskt termin fem slut och bara en termin återstå,r
sen är jag färdig sjuksköterska! Hur sjukt är det?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0