Fullt ös medvetslös!

Full rulle från morgon till kväll.
Igår hade jag en dålig dag, inget speciellt hände utan kände mig bara less och typ arg haha.
Därför var det extra skönt att va på bra humör idag :)
Jag mår alltid som bäst när jag får mycket gjort och känner mig effektiv.

I morse var jag hos veterinären med Ronja, så nu är jag 800 spänn fattigare ;) haha
Hon skulle få sitt 1års-vaccin och kolla sina öron. Hon har nämligen haft kvalster i öronen
sedan hon var bebis. Man spolade öronen på henne när hon var sju månader,
i samband med att hon kastrerade sig men det dog inte helt då och har blossat upp igen.
Så hon fick medel mot det i dag och veterinären sa även att det bidragit till en öroninflammtion
så nu ska hon få droppar i öronen mot det också. Det innehåller kortison som ska lindra klådan
hon har och även rodnaden. Hoppas vår lilla misse blir bra efter denna kuren på 10 dagar.

Sen vid lunchtid var det dags för skola, handledning i vår B-uppsats som vi skriver nu
samt handledning i drama då vi ska redovisa arbetet i dramaform :)
Vi fick mycket bra respons så det känns skönt. Har inte allt för mycket kvar nu.
Vi ska ses i morgon och göra klart det sista sen är redovisningen på torsdag.

Efter skolan har jag lagar redig husmanskost, potatis, gräddsås, biffar, lingon och ärtor.
Fint det! Sen har jag både diskat, plockat upp här hemma och tvättat. Puh.
Inte en lugn stund på hela dagen, kommer somna gott senare ikväll i rena sängkläder :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0